Säker Betallösning och ökad konvertering - Stripe
En säker betallösning med flera möjligheter till internationella transaktioner, valutaväxling, finansiella överblickar och rapporter, hantering av abonnemang och möjlighet till integrering av utvecklarverktyg för din webb och mobil.
Vad är Stripe?
Stripe är en banbrytande plattform med finansiella och betalningsprodukter som används av miljontals företag världen över. Oavsett om det gäller jättar inom näringslivet eller passionerade startups så väljer de Stripe för att inte bara ta emot betalningar, utan för att öka sin omsättning och ta sig an nya affärsmöjligheter. De låter sina kunder fokusera mer på tillväxt och innovation genom att erbjuda en integrerad plattform som löser alla aspekter av pengahantering, från betalningar till bedrägeribekämpning. Med en användarcentrerad inställning och en passion för att lösa de svårigheter som finns inom finansiell infrastruktur, är Stripe mer än bara en partner för betalningslösningar – det är en vägledning mot framgång.
Vilka fördelar finns det med att använda tjänsten?
En av de största fördelarna med Stripe är deras stöd för många olika betalningsmetoder. Med en imponerande bredd på över 106 betalningsmetoder världen över erbjuder Stripe en av de mest omfattande integreringarna för betalningar och transaktioner på marknaden. Bland dessa betalningsalternativ återfinns traditionella kortbetalningar som Mastercard och Visa, betaltjänster som Klarna, samt mer landspecifika applikationer såsom Swish. Denna mångfald av betalningsalternativ skapar inte bara möjligheter för ditt företag att nå fler kunder på deras villkor, utan ger också en ökad användarvänlighet och trovärdighet genom en sömlös och tilltalande köpupplevelse.
Genom att optimera köpresan för en smidigare och mer anpassad upplevelse för era kunder skapas förutsättningar för högre konverteringsfrekvens och kundlojalitet för ditt företag. Även om det inte är nödvändigt att ha alla 106 betalningsmetoder kopplade till din webbplats, ger Stripe dig flexibiliteten att välja de alternativ som passar bäst för din verksamhet och din målgrupp.
Men det är inte bara betalningsfunktionaliteten som gör Stripe till den ultimata partnern för din e-handel. Genom att bli kund får du även tillgång till mer avancerade verktyg som:
- Abonnemangshantering
- Bolagsbildning för startup-företag
- Onlinefakturering
- Bedrägeri och riskhantering
- Anpassningsbara betalningsgränssnitt
Samt mycket mer. Allt detta bidrar till en helhetslösning som inte bara ökar dina intäkter, utan också förenklar verksamheten.
Hur kommer Webmind in i bilden?
Det är inte en slump att vi på Webmind valt att bli partners med just Stripe, de är en av de ledande betalningsbehandlingsplattformarna för e-handel och det är inte svårt att förstå varför. Med deras sömlösa integration och omfattande funktioner gör dem det möjligt för oss att erbjuda våra kunder, oberoende av storlek, en säker och bekväm betalningslösning.
Genom att välja att samarbeta med en Stripe-partner kan du vara säker på att implementeringen av de verktyg och produkter du behöver sker på ett professionellt och smidigt sätt.
Som verifierade partners har vi kunskapen att bland annat hjälpa dig:
- Bygga Stripes finansiella infrastruktur
- Reducera implementeringstiden med teknikplattformar
- Få experthjälp och teknisk rådgivning på plats.
- Integrera Stripe i företagets affärsprocesser och IT-infrastruktur
Vi är med dig igenom alla steg, allt ifrån det strategiska valet av tjänster, till uppsättning och fortsätter med support.
“Det bästa med Stripe är att de erbjuder flera sätt att integrera med en klients webbplats. Baserat på budget, tid och andra krav kan vi välja mellan färdiga betalningsupplevelser som Stripe Checkout, som tar användaren till Stripes webbplats för att ta emot betalning från kunden; eller gå med några helt anpassningsbara arbetsflöden med Stripe Elements för att ta emot betalningar på kundens egen webbplats. Stripe hjälper till att hantera betalningar, skatter, avgifter, tvister, återbetalningar och andra krav på överensstämmelse smidigt även om klienten har flera butiker spridda över olika länder och regioner.”