UX Audit
Utvärdering av nuvarande lösning för att identifiera förbättringsområden.
Utvärdering av nuvarande lösning för att identifiera förbättringsområden.
Prototyper skapas innan produktion för visualisering och förståelse av funktion och webbflöde.
Undersökning av målgruppens behov, beteende och ev. problem genom användarstudier för att hitta den bästa lösningen på en smidig kundresa.
Användarupplevelsen är avgörande för konverteringen och för hur dina kunder uppfattar ditt företag och produkt eller tjänst. UX och UI handlar om att skapa en så positiv och friktionsfri användarupplevelse som möjligt.
En webbsida med snygg design går automatiskt inte hand i hand med en webbsida som konverterar bra, utan det som gör den stora skillnaden är när du kan leverera en användarupplevelse där det funktionella och visuella fungerar som en helhet och sätter användaren i centrum. Faktum är att kunder väljer den enklaste och okrångligaste vägen till sitt köp.
Med bra UX- och UI-design kan du förenkla köpresan och omvandla besökare till betalande (och återkommande) kunder, istället för att riskera att de vänder sig till dina konkurrenter.
Förenklat kan man säga att man dekorerar UX med UI - där UX är bilens funktion och hur du upplever den, medan UI handlar om hur snygg den är. Tillsammans kompletterar de varandra och utgör de “bra” design, där fokus ligger på användaren och upplevelsen.
UX står för User Experience och handlar om hur användaren upplever användandet av din webbsida. Dvs. hur lätt det är att förstå vad man ska göra, hur man ska göra, var man ska göra det - är det logiskt och enkelt?
UI står för User Interface (användargränssnitt) och handlar om de delar som användaren interagerar med när hen använder en digital tjänst eller produkt. När det kommer till webbdesign kan det röra sig om t.ex. knappar, sidor, fönster, färgkontraster m.m.
Ta kontakt med oss nedan - så hjälper vi dig!